Sobótka, dnia 2012-01-04
OPS.0312.1.2012
INFORMACJA
Z przebiegu wykonania planu finansowego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sobótce za 2011 rok
Zgodnie z ustawę o pomocy społecznej Ośrodek Pomocy Społecznej realizuje zadania własne gminy, własne o charakterze obowiązkowym, zadania zlecone
i zadania wynikające z programów rządowych. Dotyczą one pomocy osobom
i rodzinom, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej i nie są w stanie samodzielnie jej rozwiązać wykorzystując własne środki, możliwości i uprawnienia.
Celem pomocy społecznej jest zaspokajanie niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin oraz umożliwianie im bytowania w warunkach odpowiadających godności człowieka. Rodzaj, forma i rozmiar udzielanych świadczeń powinny być odpowiednie do okoliczności uzasadniających udzielenie pomocy, ale powinny także zostać uwzględnione, jeżeli odpowiadają, celom i aktualnym możliwościom pomocy społecznej. Ograniczenie świadczeń pomocy społecznej do niezbędnego minimum lub odmowa ich przyznania może nastąpić w razie stwierdzenia marnotrawstwa przyznanych świadczeń, ich celowego niszczenia bądź też marnotrawstwa własnych zasobów materialnych. Brak współdziałania osoby lub rodziny z pracownikiem socjalnym w rozwiązywaniu trudnej sytuacji, a także nie uzasadniona odmowa podjęcia pracy przez osobę bezrobotną, mogą stanowić podstawę do odmowy przyznania lub wstrzymania świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej.
W 2011 roku pomocą objęto około 3500 osób tj. około 1000rodzin. Udzielono różnych form pomocy wynikających z ustawy, zarówno w postaci świadczeń pieniężnych, rzeczowych, usług opiekuńczych jak i w postaci pracy socjalnej (prowadzenie rodziny, porady, pomoc w załatwianiu spraw sądowych, urzędowych, kierowanie na komisje do spraw orzekania o stopniu niepełnosprawności, itp.),
OGÓŁEM wydatkowano kwotę 4.569.284,18
Dział 852 - 4.470.428,73
Dział 854 - 98.855,45
w tym:
- zadania własne plan - 1.398.620,- - wykonanie – 1.351.953,42 tj. 96,7 %
- zadania własne z dot. plan - 695.921,- - wykonanie – 695.404,39 tj. 99,9 %
- zadania zlecone plan - 2.560.500,- - wykonanie – 2.521.926,37 tj. 98,5 %
OGÓŁEM w ramach zadań własnych wydatkowano kwotę 2.047.357,81
Udzielono 32.948 świadczeń na kwotę 1.316.762,66 plus wydatkowano kwotę 730.595,15 na utrzymanie ośrodka w rozdz.85212 i rozdz. 85219.
OGÓŁEM w ramach zadań zleconych wydatkowano kwotę 2.521.926,37
Udzielono 17.088 świadczeń na kwotę 2.446.925,20plus wydatkowano kwotę 75.001,17 na utrzymanie ośrodka w rozdz. 85212.
Przyczyną udzielania pomocy osobom i rodzinom spełniającym kryterium dochodowe było m.in.:
- potrzeba ochrony macierzyństwa lub wielodzietności
- brak możliwości zatrudnienia
- bezrobocia
- upośledzenie fizyczne i umysłowe
- niepełnosprawności
- długotrwała choroba
- ubóstwa
- bezdomności
- bezradność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzeniu gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach wielodzietnych i niepełnych
- alkoholizm
- trudności w przystosowaniu się do życia po opuszczeniu zakładu karnego
- przemoc
- zdarzenia losowego
- inne
Wykonanie planu działalności ośrodka w 2011 roku kształtowało się następująco w poszczególnych rozdziałach:
Rozdz. 85202 – domy pomocy społecznej
Plan – 331.500,- wykonanie – 329.334,65 tj. 99,35 %
Udzielono 175 świadczeń.
W domach pomocy społecznej umieszczonych było 16 osób.
Rozdz. 85212 – świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna, fundusz alimentacyjny oraz składki na ubezpiecz. emerytalne i rentowe
zadania własne
Plan - 9.000,- wykonanie- 8.991,71 tj. 99,91 %
- ¼ etatu
wynagrodzenie plan - 6.600,- - wykonanie – 6.600,-
ZUS plan - 1.170,- - wykonanie - 1.161,71
Pozostałe plan –1.230,- - wykonanie - 1.230,-
Zadania zlecone
Plan - 2.548.000,- wykonanie- 2.509.542,97 tj. 98,48 %
w tym: świadczenia społeczne
Plan - 2.472.580,- wykonanie– 2.434.541,80
Udzielono 16.365 świadczeń.
Były to następujące świadczenia:
Rodzaj świadczeń pieniężnych |
Ilość świadczeń |
Koszt jednego świadczenia |
K w o t a |
- zasiłki rodzinne – |
7.941 |
68,- ,91,-,98,-
|
677.596,-
|
dodatki: - urodzenie dziecka |
49 |
1.000,- |
49.000,- |
- wychowawczy |
407 |
~400,- |
160.520,- |
- samotne wych. i utrata zas. dla bezrobotnych |
0 |
420,- |
0,- |
-samotne wychowywanie dziecka |
518 |
170,-, 220,- 250,-, 300,- |
89.080,-
|
- kształcenie i rehab. dziecka niepełnosprawnego do 5 r.ż. |
40 |
60,- |
2.400,- |
- powyżej 5 r.ż. |
233 |
80, |
18.640,- |
- rozpoczęcie roku szkolnego |
492 |
10000, |
49.200,- |
- podjęcie przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszk. |
54 |
90,- |
4.860,- |
- dojazdy |
918 |
50,- |
45.800,- |
- zasiłki pielęgnacyjne |
1.901 |
153,- |
290.853,- |
-świadczenia pielęgnacyjne |
372 |
520 |
190.998,- |
-składki na społeczne |
210 |
~135,00 |
25.350,80 |
-rodzina wielodzietna |
1.496 |
80,- |
119.680,- |
-jednorazowa zapomoga z tyt. urodzenia dziecka |
130 |
1.000,- |
130.000,- |
- świadczenia z Funduszu Alimentacyjnego |
1.604 |
~ 362,- |
580.564,- |
Koszty związane z realizacją w/w zadania.
Plan - 75.420,- wykonanie - 75.001,07 tj. 99,44%
w tym : |
Razem |
Wynagrodzenia osobowedla 2 pracowników: - 41.500,- Dodatkowe wynagrodzenie roczne w wys. 3.126,58 |
44.626,58 |
Pochodne od wynagrodzeń ZUS-y |
8.010,00 |
Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1.640,89 |
Opłaty za usługi pocztowe, telekomunikacyjne, prowizje bankowe, podróże służbowe, szkolenia, zakup materiałów biurowych. |
15.592,91 |
Koszty energii elektrycznej, wody, ścieków, co, nieczystości stałych. |
5.130,69 |
Rozdz. 85213 – składki na ubezpieczenie zdrowotne
Plan -32.085,- - wykonanie – 31.905,65 tj. 99,44 %
Udzielono 725 świadczeń pieniężnych – (zlecone -654 ; własne z dotacji – 71).
w tym:
- zadania własne:
Plan -5.300,- - wykonanie- 5.284,45 tj. 99,71 %
- zadania własne z dotacji:
Plan – 21.285,- - wykonanie – 21.137,80 tj. 99,31%
- zadania zlecone
Plan – 5.500,- - wykonanie – 5.483,40 tj.99,70%
Rozdz. 85214 - zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpiecz. emeryt. i rentowe
Plan ogółem – 203.900,- - wykonanie – 195.802,46 tj. 96,03%
w tym:
- zadania własne
Plan – 114.000 ,- - wykonanie – 105.915,04 tj. 92,91%
- zadania własne z dotacji
Plan - 89.900,- - wykonanie - 89.887,42 tj. 99,99 %
Udzielono 2852 świadczenia pieniężne.
Były to następujące formy pomocy:
Z A S I Ł K I: |
ILOŚĆ ŚWIADCZEŃ |
KWOTA |
-okresowe i okresowe specjalne w tym z dotacji: |
490 |
97.751,01 89,887,42 |
-leki i koszty leczenia |
103 |
16.500,00 |
-żywność |
113 |
18.660,00 |
-odzież, obuwie |
29 |
4.989,00 |
-opał |
47 |
11.200,00 |
-remont, malowanie mieszkania |
4 |
1.400,00 |
- bilety miesięczne, dojazdy w poszukiwaniu pracy, dojazdy do szpitala |
8 |
815,00 |
-koszty energii elekt. ,gazu, wody, eksploatacja mieszkania |
26 |
5.180,00 |
- pogrzeb |
3 |
9.807,96 |
- środki czystości |
14 |
851,00 |
- pokrycie kosztów zakupu podręczników, przyborów szkolnych |
5 |
1.550,00 |
- klęska – zdarzenie losowe ( pożar) |
3 |
7.000,00 |
- refundacje |
4 |
491,36 |
- pokrycie opłaty za pobyt w schroniskach, noclegowniach – jedno świadczenie do jeden dzień pobytu ( ilość osób 10) |
2007 |
20.869,13 |
- artykuły dla dziecka |
1 |
250,00 |
- wyżywienie dziecka w przedszkolu |
1 |
118,00 |
- wynajęcie pokoju dla samotnej matki z dzieckiem |
1 |
400,00 |
-w tym celowe specjalne z przeznaczeniem na ; |
28 |
7.620,00 |
-leki |
18 |
4.370,00 |
-opał |
4 |
1.000,00 |
-żywność |
3 |
750,00 |
-remonty |
1 |
700,00 |
- zakup przyborów szkolnych |
2 |
800,00 |
- zwrot refundacyjny z innych jednostek za osoby zameldowane na innym terenie |
-7 |
-2.030,00 |
Rozdz. 85215 – dodatki mieszkaniowe
Plan – 211.600,- - wykonanie – 210.761,40 tj. 99,60%
Udzielono 1.268świadczeń:
z tego użytkownikom mieszkań:
- komunalnych - 1069 świadczeń na kwotę – 185.389,98
- pozostałych - 199 świadczeń na kwotę - 25.371,42
Rozdz. 85216- zasiłki stałe
Plan - 304.020,- - wykonanie - 303.328,96 tj. 99,77 %
Udzielono 821 świadczeń- 79 osobom.
w tym:- zadania własne:
Plan– 61.000,- - wykonanie– 60.665,79 tj. 99,45 %
- zadania własne z dotacji:
Plan: 243.020,- - wykonanie– 242.663,17 tj. 99,85 %
Rozdz. 85219 – terenowe ośrodki pomocy społecznej
Plan ogółem: - 749.450,- - wykonanie – 721.603,44 tj. 96,28%
w tym dotacja z DUW - 187.300,-
w tym : |
Razem |
Wynagrodzenia osobowedla 16-stu pracowników na 14¾ etatach (dyrektor, gł księgowy, 1 inspektor, 1 i ¼ etatu na stanowisku referenta, 3 opiekunki, 6 pracowników socjalnych, 1 specjalista pracy socjalnej oraz ½ etatu sprzątaczka) w wys. 503.216,92
Dodatkowe wynagrodzenie roczne w wys. 36.267,55 |
539.484,47 |
Pochodne od wynagrodzeń ZUS-y |
92.342,04 |
Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
16.408,95 |
Wynagrodzenia bezosobowe (umowy zlecenia – informatyk, usługi opiekuńcze) |
18.108,- |
Opłaty za usługi bankowe, pocztowe, telekomunikacyjne, podróże służbowe, szkolenia, zakup materiałów biurowych oraz opłaty za usługi konserwacyjne, monitoring |
41.768,94 |
Koszty energii elektrycznej, wody, ścieków, co, ubezpieczenie budynku, śmieci. OPS obciążany jest fakturą wystawianą przez ZBM w Sobótce na podstawie wskazań liczników, oraz zajmowanej powierzchni (co) |
13.491,04 |
W w/w kosztach utrzymania ośrodka
1.Pokryty został koszt usług opiekuńczych - 6.177 świadczeń na kwotę 106.180,68
W tym: Wynagrodzenia osobowe - 67.633,75
Dodatkowe wynagr. roczne - 5.347,90
Umowa zlecenie - 17.408,-
Pochodne od wynagrodzeń - 11.785,24
Odpis na ZFŚS - 3.281,79
Ekwiwalent za obuwie letnie - 724,-
Rozdz. 85295 – pozostała działalność
Plan ogółem: 164.070,- - wykonanie– 159.157,49 tj. 97,01 %
w tym:
- dożywanie dzieci i dorosłych
Plan: 157.070,- - wykonanie– 152.257,49 tj. 96,94 %
- zadania własne gminy
Plan - 66.070,- - wykonanie - 61.257,49 tj. 92,72 %
- zadania własne z dotacji
Plan - 91.000,- – wykonanie - 91.000,- tj. 100 %
Udzielono 20.322 świadczeń.:
W tym 383 świadczeń w formie zasiłków celowych na zakup posiłków osobom potrzebującym na kwotę 67.450 zł.
Z dożywiania w szkole korzystało 173dzieci z sześciu szkół podstawowych, gimnazjum w tym: pokrywanie wyżywienia dzieci w Przedszkolu Nr 1 w Sobótce oraz 2 dzieci w Powiatowym Zespole Szkół w Krzyżowicach oraz 4 dzieci w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kątach Wrocławskich i 1 dziecka w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Wałbrzychu, 1 dziecko dożywiane w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Zachowicach, 1 dziecko w Szkole Specjalnej w Wierzbicach, 1 osoba dorosła ( bezdomna- ostatnie zameldowanie na naszym terenie) korzystająca z ciepłych posiłków w Krakowie.
- rządowy program wspierania osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne
- zadania zlecone
Plan - 7.000,- Wykonanie – 6.900,- tj. 98,57 %
Udzielono 69 świadczeń
Rozdz. 85415- pomoc materialna dla uczniów
Plan ogółem – 101.416,- - wykonanie - 98.855,45 tj. 97,48 %
- zadania własne gminy
Plan - 38.000,- - wykonanie - 35.439,45 tj. 93,26 %
- zadania własne z dotacji
Plan - 63.416,- – wykonanie - 63.416,- tj. 100 %
Z pomoc korzystało łącznie 70 rodzin. Przyjęto łącznie 288 wnioski ( styczeń-czerwiec -156 ; wrzesień – grudzień -132 ) o udzielenie pomocy materialnej dla uczniów. Udzieliliśmy około 1262 świadczenia ( średnio od miesiąca stycznia do czerwca - 135 uczniom; od września do grudnia –113 uczniom).
WYKONANIE DOCHODÓW:
Ośrodek Pomocy Społecznej w 2011 roku uzyskał następujące dochody:
- odpłatność za usługi opiekuńcze - 25.110,35
- zaliczka alimentacyjna - 8.203,91
- fundusz alimentacyjny - 16.109,70
- koszty upomnienia - 35,20
- kapitalizacja odsetek w banku - 29,09
Dla budżetu gminy: 49.488,25
- odsetki od nienal. pobranych ŚR/FA - 1.408,40
- nienal. pobrane ŚR/FA za lata ubiegłe - 4.150,07
- zaliczka alimentacyjna - 8.203,95
- fundusz alimentacyjny - 30.125,42
- odsetki z funduszu alimentacyjnego - 7.350,35
Dla budżetu państwa - 51.238,19
- fundusz alimentacyjny dla innych gmin - 3.973,94
___________________________________________
Ogółem uzyskane dochody: 104.700,38
W 2011 roku skierowano 18 mieszkańców naszej gminy do Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności we Wrocławiu celem wydania orzeczenia.
W 2011 roku wydaliśmy 12 decyzji dla 11 osób dotyczących bezpłatnych świadczeń z opieki zdrowotnej finansowanych z NFZ.
Dla 4 osób samotnych i chorych załatwiono dom pomocy społecznej. 1 osoba oczekuje na miejsce w domu pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi ( czas oczekiwania w takim typie domu to około 5 lat).
Współpraca z innymi instytucjami polegała m.in. na udzielaniu informacji
o naszych podopiecznych, prośbach o przeprowadzenie wywiadów środowiskowych
i przeprowadzaniu wywiadów środowiskowych, udzielanie odpowiedzi na wnioski
o udostępnienie danych osobwych, wnioski naszych pracowników o udostępnienie danych osobowych naszych klientów od innych instytucji, meldunkach i raportach sytuacyjnych, sprawozdaniach do DUW, Kuratorium Oświaty, DOPS, współpraca dotycząca aktywizacji dłużników alimentacyjnych z PUP, Starostwem Powiatowym, Prokuraturą. Łącznie napisano i odpowiedziano na 700 pism.
Na prośbę i potrzeby innych urzędów, instytucji udzielono pisemnych informacji, dla ośrodków pomocy społecznej przeprowadzono ok. 40 wywiadów środowiskowych (rodzinnych) u osób, rodzin zobowiązanych do alimentacji.
Otrzymują:
1 x Burmistrz MiG Sobótka
1 x a/a
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Agnieszka Cieciora | 29-07-2013 12:11 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 29-07-2013 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 29-07-2013 12:11 |